måndag 28 februari 2011

En liten tillbakablick

För ett och ett halvt år sen var jag inne i en djup kris. Sjukskriven och med kaosartade dagar kändes ett gott o härligt liv ganska långt borta. Mitt i denna kris blev jag inspirerad att börja pyssla. Och detta pysslande blev nån slags terapi - en kreativ kraft som gav mig massor av positiv energi.

Min syster Anna inspirerade mig att vara med på en designmarknad i Örebro tillsammans med henne. Så här såg det ut då. Redan då hade jag fastnat för en ljuv, romantisk och ljus stil. Inte för att mina grejer sålde särskilt bra... Designmarknaden tog plats på nåt slags alternativcafé. Inte direkt de bullbakande mammorna eller de shabby-chic frälsta som kom dit...
Då använde jag mycket pastelliga färger och änglamotiv. O så var det jul, så en hel del på det temat blev det förstås. Trots den ganska knappa försäljningen blev detta startskottet på en livsstil och en dröm. Här hemma har vi egenpysslade saker i nästan varje vrå nu och jag drömmer om att en gång få jobba med inredning och hantverk "på riktigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar