måndag 2 maj 2011

Fick en spegel...


Jag fick en spegel av pappa, en spegel som han inte visste vems det var... Men jag tog glatt emot den. Gissar att den kan ha tillhört någon av mina syskon under barndomen (ni får väl komma och begära tillbaka den om ni känner igen den). Spegeln kändes lite B, men det hindrar ju inte en sann pysslare... På med vit färg och fram med sandpappret (eller snarare kniven i detta fall). Nu har min spegel fått en liten make over, och resultatet blev riktigt fint! En mer shabby look som passar fint här hemma!


På bilderna här har jag hängt spegeln bredvid ett cremevitt hjärta som egentligen är avsett för värmeljus. Men en liten vas med blommor fungerar säkert också bra, tänkte jag. Och det blev jättemysigt! Här med en salig blandning av vilda vårblommor och inköpta snittblommor i en burk med hampasnöre runt!


Ni har väl inte missat att jag kommer ha en inspirationsdag på temat decoupage snart. Se tidigare inlägg här i bloggen för inbjudan! Välkomna!

4 kommentarer:

  1. Åh vad fin! (Tänk om det ändå var min, ja så var det nog) =)

    SvaraRadera
  2. Haha Anna, fina du! Tänk om den vore din... =)

    SvaraRadera
  3. Men det är ju min!:) Fast du får behålla den, passar bättre hos er än hos mig! Vad fint det blev Elin!

    SvaraRadera
  4. Haha, misstänkte att det kunde va så... Men tack! Då behåller jag den =)

    SvaraRadera