fredag 13 maj 2011

Konsten att njuta av vardagen!

Vardag...
Alltså var dag. För mig som älskar allt som är njutningsfullt är det viktigt att sätta guldkant på vardagen och göra varje stund till "något extra". För mig är det självklart att inte bara se vardagarna som en transportsträcka till den efterlängtade helgen, utan att faktiskt ta vara på och njuta av var dag. Som stressad småbarnsmamma längtar jag alltid efter ro, njutning och lugn. Kanske är det därför som jag försöker fylla vårt hem med vackra detaljer och olika vita och ljusa nyanser. Så att jag även till vardags kan vara i en vacker och rofylld omgivning.

Här kommer lite njutnigsfulla vardagsbilder från vår trädgård.

Stanna upp! Ta dig tid att stanna upp och se allt som händer i naturen nu under våren och försommaren. Som här - vårt äppelträd som just börjat slå ut i blom.


Underskatta inte det vardagliga! Nytvättade vita laka som vajar i viden är både rofyllt och vackert mot den spirande grönskan.


Sitt ner en stund! En god fika och nåt trevligt att läsa under vår stora härliga björk är livskvalitet!

1 kommentar:

  1. Hej Elin! Tänkvärda ord och fina bilder.Jag gillar din blogg.Vilken ära att få representera med sin blogg för Electrolux.Kul.Jag kontaktar dig nästa vecka angående mitt träfat.Önskar dig en härlig helg.Birgitta

    SvaraRadera