tisdag 31 maj 2011

Min lilla hörna!

Idag har jag helt sonika nobbat köksprojektet för lite trädgårdsfix. Här i Småland är det en helt underbar sommardag med strålande sol och ljumma vindar! Det är en sån dag då man är extra glad att man är föräldraledig och får vara ute och njuta så mycket man vill!


Idag har jag ordnat en fin liten planteringshörna! Jag har trånat efter en sån länge och drömt mig bort i andras bilder - tänkt att det är säkert ett stort projekt och svårt att få till. Men det var det inte alls!


Vi hade ett gammalt klaffbord från Ikea som hunnit bli så där lagom slitet! På bordet har jag använt stenblock i olika storlekar för att bygga upp lite dimensioner. Krukorna är en salig blandning av olika zink- och lerkrukor.


På en gammal griffeltavla från min mans farmor har jag helt enkelt skrivit SOMMAR. (Ok, det är i och för sig uppenbart, men förstärker den mysiga känslan tycker jag!). Den står bara lutad mot panelen bakom.


En nyplockad bukett med sommarblommor och ogräs från trädgården får ligga och vänta under ett hjärta av betong.


En hink för redskap och sånt kan vara väldigt dekorativt! Och så vet man ju var man har sina grejer!


Nu hoppas jag på en riktigt hääärlig sommar!

Kram på er

1 kommentar:

  1. jag fattar inte hur du får till allt så där fint! jag är så imponerad!! när jag försöker göra nåt liknande så ser det liksom helt ostrukturerat och slarvigt och stökigt ut...Inte alls på så där underbart mysigt sätt som du får till saker och ting :) Du är fenomenal Elin!

    (Så hemma blir det raka linjer, svart och vitt med nån knallig färg till och lite halvsterilt. Men det går bra det också har jag insett ;) jag får helt enkelt lära mig nån dag hur jag får till det! ;) )

    SvaraRadera