fredag 27 maj 2011

I tid och otid

Ibland är jag verkligen hopplöst ivrig. Som idag - fastän jag är själv hemma med alla tre små barn har jag ändå dragit igång värsta mastodontprojektet. Genomtänkt, nja... Men ibland är bara måttet rågat. Jaja... innan jag berättar vad jag håller på med, bjuder jag på lite bilder från igår.


Jag älskar att plocka blommor, så under våren och sommaren finns det nästan alltid små buketter här hemma.



Jag var också o handlade lite äpplen, som fick ligga i hönsnätskupan. Mysigt!



Mormors gamla spetsduk fick också vara med!



Och så till projektet... Del 1 i omvandlingen av köket är denna hylla. Det ska bli ljust och vitt alltihop. Så nu har jag börjat med dokumentsamlarna och lådorna. Det kanske hade varit enkelt att bara köpa nya. Men ni som läser min blogg vet ju hur jag funkar vid det här laget =). Nu står de målade i källaren och väntar på att torka. (O i köket ligger fem enorma högar med viktiga och oviktiga papper som borde sorteras när man ändå är igång.) Sen får vi se... Min första tanke är att klä dem med ett skirt spetstyg, annars kanske det blir bara vitmålat eller med decoupage. Vi får se... Återkommer med resultatet så småningom.

Ha en härlig fredag nu, kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar