onsdag 7 december 2011

Enklaste julgodiset!


Idag har jag gjort härliga chokladflarn med polkakross! Verkligen enklaste julgodiset! Så här gör du:

Ta lika delar mörk och vit choklad. Välj sorter med omsorg! Smält först den mörka chokladen och bred sedan ut till önskad tjocklek på ett bakplåtspapper. Ställ kallt så att den stelnar något. Smält sedan den vita chokladen och bred den över den mörka. Krossa lite polkagrisar i en mortel (inte alltför smått), ta en näve och strö över medan den vita chokladen fortfarande är mjuk och ljummen. Skjuts in i kylen för att stelna. Klart! När den stelnat bryter du chokladen i lagom stora bitar.



Jag har en underbar plåtburk från Macys som en gång innehöll liknande godsaker. Där får nu mina polkaflarn ligga i väntan på att avnjutas!

Missa inte tävlingen som pågår här i bloggen. Länken till tävlingen hittar du längst upp till vänster här på sidan. Välkomna med!

KRAM Elin

6 kommentarer:

  1. Mmmm, det där är ett gott och enkelt godis :)
    Jag håller just nu på och funderar på vad för godis som ska bakas i år :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Bra tips Elin, det där ska bakas direkt efter jobbet! Mums!

    Så mysigt att gå in på din blogg, här finns så enormt mycket fint!
    Kram
    AnnaSara

    SvaraRadera
  3. Mums, låter helt underbart! Måste testa!!

    SvaraRadera
  4. Det där lät ju inte alls fel, får man nog ta att testa.
    Misstänker att det riktigt smälter i munnen.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Låter supergott!
    En annan variant hittade jag hos Fiffiga Systrar så nu måste jag köpa mycket polkagrisar....

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Lätt och smidigt precis som det ska vara! Här ska prövas!

    SvaraRadera