tisdag 6 december 2011

Vinterskrud till krukan

Här i Småland har det nu kommit en massa ljvlig snö! Äntligen! Marken är inbäddad i ett mjukt lager och varje liten gren är vit. Solen stålar får snön att gnistra! Hoppas hoppas nu att snön får ligga kvar över jul och nyår!


Idag tänkte jag visa er ett snabbpyssel som kan få ganska stor effekt. Jag har klätt om våra krukor i köket. De är i svart porslin egentligen. Men jag ville förstås ha dem betydligt ljusare!


Jag tog en vit fleecepläd som inte användes, klippte ett par lagom stora bitar och sydde ihop till tuber. Och mer än så behövs inte! Jag vände skarven inåt och trädde sedan på dem på krukorna. Eftersom jag sydde dem något längre än innerkrukans höjd kunde jag vika ner överkanten och fick då en mjuk och fin avslutning. Slutligen band jag runt ett fint band och knöt en rosett. De blev lite som två paket där i köksfönstret!


Jag hittade ett riktigt härligt och mustigt band i grått och mörkrött!

Ha en fin dag allesammans!
KRAM Elin

3 kommentarer:

  1. Blir lite avundsjuk på dej som har snö. Här är helt torrt på marken- fast vi har också haft en härlig sol.

    Fint med fleecetuberna på krukorna!

    Ha en fortsatt fin tisdag!

    Kram/ Lena

    SvaraRadera
  2. Så otroligt mysiga de blev.
    Ett otroligt bra tips då jag ofta gnäller över att krukorna är tråkiga och tyvärr inte alltid går att kombinera på ett snyggt färg sätt.
    Tack, hoppas du haft en skön Tisdag.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vilken kanonbra idé :)

    Härligt med alla dina idéer

    /AnnKatrin

    SvaraRadera