torsdag 29 september 2011

Mysigt höstpyssel


Idag har vi en solig och fin höstdag här i Småland! Då kommer ju alla vackra färger verkligen till sin rätt, och luften är frisk. Underbart! Jag tänkte visa er lite från vår trapp idag. Igår plockade jag och vår stora flicka lite rönnbär, pinnar, kottar och nypon när vi pomenerade hem. Det pysslade vi höstmysiga saker med, som fick förgylla vår entré.


Vi gjorde ett hjärta av rönnbär. Väldigt mysigt och välkomnande! Rönnbären trädde vi på ståltråd. Jag gjorde en liten ögla på ena änden där jag trädde igenom tråden och fäste ihop det färdiga pärlbandet. Därefter formade jag det till ett hjärta. Sist av allt band jag en liten rosett av hampa för att dölja fästet något.




Vi gjorde också en pinnlykta som sken hur fint som helst när mörkret föll på igår kväll. Jag använde en gammal syltbuk som grund, Karlssons klister och pinnar i olika tjocklekar. Jag bröt av pinnarna lite på måfå och klistrade fast med ganska mycket klister. Det är mysigt att det ser lite ruffigt och improviserat ut, tycker jag!



Krukan och zinkfatet fick samsas med några kottar, rönnbär och nypon. Och längst upp vi dörren ställde jag en griffeltavla med texten 'Välkommen' på. Griffeltavlan är gammal och räddad från en gård. Nu hoppas jag att våra gäster ska känna sig hjärtligt och varmt välkomna hem till oss!

Imorgon är sista dagen för utlottningen här på bloggen. Länken till tävlingen hittar du längst upp till vänster här på sidan.

KRAM på er!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina höstpyssel. Dessa får jag lust att kopiera!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt mysigt kära syster! Härligt med lite höstfärger, jag ser fram emot att se det live i afton:) Kramar

    SvaraRadera