måndag 21 mars 2011

Lite piff för tvättstugan

Vi bor i ett 60-talshus. När vi flyttade in för snart två år sedan var det mesta renoverat nyligen. Men inte tvättstugan. Den hade fortfarande sammma gröna nyans på väggar och tak, som den haft sedan huset byggdes. En bucklig plastmatta, en hemmabyggd bänk och en tråkig vask var också detaljer som utmärkte vår nya tvättstuga. Vi hade egentligen ingen budget för någon renovering. Men efter ett tag kostade vi iallafall på oss vit färg till väggar och tak. Sen har vi byggt på ett bänk- &-skåpssystem litegrann i taget. Det är inte klart på långa vägar, så man njuter inte direkt av att gå in där. Men idag fick jag oväntad inspiration att piffa lite där inne. Så här kommer några bilder.

Jag la en vit rulle över överskåpen och hängde upp en för liten skjorta och för stor väst som ändå bara låg, och så några svarta galgar på rad. Sen pysslade jag ett litet arrangemang på bänken!

Jag hade en svart stor ram som jag gjorde en skylt i. Hittade lite inspiration på nätet. Det finns fina fina väggord att köpa i vinyl, men jag är ju så ivrig så jag var tvungen att fixa nåt direkt. Typiskt mig... =)

Och så ordnade jag ett litet stileben på vår stora svarta bricka. Mot bakgrunden av en svart dalahäst från Ikea pysslade jag en skylt och satte fast en galge på baksidan. En lite skir blomma i en loppisfyndad vas bryter av fint mot det svarta.

Nu blir det lite trevligare att kliva in i tvättstugan iallafall. Man får väl hålla ögonen på det där hörnet!

8 kommentarer:

  1. Åh va mysigt, kan ju tom bli kul att tvätta nu :)

    SvaraRadera
  2. Precis! Det är lite förhoppningen =).

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt Elin! Du är så kreativ!!!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla söta =). Va glad jag blir!

    SvaraRadera
  5. Jag blev inspirerad av det här till vår nymålade kryddhylla hemma (som vi inte ska ha kryddor i, jag ska göra en annan kryddhylla), så på lördag ska jag till secondhand för att inhandla lite små söta vasar så jag kan plocka in lite vårblommor från trädgården i! :)

    SvaraRadera
  6. Vackert! Nu fick jag lite inspiration att ta tag i vår 70-tals tvättstuga, kan behövas...

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att jag får inspirera er! Kör på bara - o låt kreativiteten flöda! Kram

    SvaraRadera
  8. Sååå Jätte fint! :) <3<3<3

    SvaraRadera