fredag 25 mars 2011

Pyssligt och kärleksfullt bak!


Jag älskar ju inte bara att pyssla och greja här hemma, jag älskar också att baka. Det gör mig lugn och harmonisk! Och roligast är ju när man har tid att fixa lite extra, så det inte bara blir gott - utan även ser ljuvligt ut!

Jag bakade en blåbärspaj som jag skulle bjuda mina älsklingar på. Så då tyckte jag att det passade att göra hjärtformade småpajer. Nu har vi inga såna formar hemma. Men det gick lätt att ordna med lite aluminiumfolie och en lite större pepparkaksform. Jag använde formen för att pressa till den dubbelvikta aluminiumfolien. Och sedan tog jag bort pepparkaksformen, aluminiumfoliet höll formen fint både när jag tryckte ner degen och när jag gräddade pajerna i ugnen. Det var heller inga problem att få ur pajerna när det var dags att fika på dem. Lite pilligt förstås. Men sååå värt det när alla får ett varsitt hjärta.

3 kommentarer:

  1. Du vet verkligen hur man gör vardagen myyyyyysig! Blir inspirerad!Kram! /AnnaMalin

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Och säkert gott också :) Här blir det nog pekannöts- och kolapaj ikväll, mina päron är på besök :) Hälsa Richard. Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt och gott det ser ut!

    SvaraRadera