tisdag 22 mars 2011

Hjärtligt!

Idag har jag pysslat igen! Å vad härligt det är som det är nu - när det liksom frigörs tid nästan varje dag för att sätta sig en stund! Idag blev det hjärtan! Jag har beställt själva hjärtana från Slöjd-detaljer. Igår kväll borrade jag hål i dem och slipade till dem med sandpapper - eftersom de kan vara lite kantiga när man får hem dem. Sen målade jag med vit allmogefärg - två lager.

Idag har jag provat mig fram lite. Tänkte först skriva nåt fint på dem. Men nej, jag fick inte riktigt till det. Så jag satsade på upphängningen istället. Jag hade hampa-snöre som jag gjorde en slags fläta av. Flätan tryckte jag ihop lite så den blev bred och tät - och dadaaa! Se så fint det blev!

Superfint hjärta som man kan hänga på ett dörrhandtag, på väggen, på ytterdörren - eller som här på en fin krok i badrummet. En liten detalj som förgyller tillvaron!

2 kommentarer:

  1. Va fina, absolut min smak!!!
    Visst är det så avkopplande och härligt att bara sitta å små pyssla lite när man får tid över...
    Du är så duktig och full av idéer vännen.
    STOR kram från mig

    SvaraRadera
  2. Alltså dina Vita trä hjärtan med skavda kanter och hampaflätad upphängning är så fina! Det ljusa som framträder i ditt skapande ingspirerar och ger välbehag för ögat. Kram Anne B

    SvaraRadera