torsdag 17 mars 2011

Lycka med korsstygn


Idag har jag gjort några tyghjärtan som jag känner mig väldigt nöjd med! Jag har använt tyget från en älskad kofta som krympte i tvätten efter att jag bara använt den ett par gånger. Men då får man vara lite kreativ och tänka i nya banor. Skräp är inte alltid skräp. Särskilt inte när man pysslar! Tyget är jättehärligt - mjukt och lent, och innehåller bland annat ull och angora. På har jag sytt fast en lapp där jag broderat in ordet LYCKA med korsstygn. Broderi är inget jag vanligtvis brukar hålla med på med. Men det gav mersmak. Var faktiskt riktigt mysigt! När jag sytt på lappen sydde jag ihop kanterna på hjärtat för hand, sedan stoppade jag hjärtat med fyllning (jag brukar köpa billiga kuddar på IKEA som jag sprätter upp). Det tar lite tid - särskilt om man vill sy för hand. Men när det blir så här fint är det värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar