tisdag 30 augusti 2011

Lappade lådor till mannen i huset


För några dager sen tog jag tag i lite röjning av sovrummet här hemma. Visst är det härligt när andan bara faller på! Mitt i den där röjningen blev jag bara så sugen på att göra något fint för honom. Så - sorteringsdag blev visst pysseldag!


Jag hade ett extra litet bord i källaren som jag tog upp och så hittade jag några kartonger med lock. Jag bestämde mig för att göra ett par fina lådor som kunde stå på bordet. Efter lite klurande fick det bli jeans och spets, lite udda kombination kanske... Men en bra blandning av min väldigt mjuka och feminina smak och hans betydligt mer maskulina smak. Jag klippte stora och små lappar av gamla jenas-rester (som ett pysselfreak som jag förstås sparat på tills det rätta tillfället dök upp). Och så klädde jag lådorna med mina tyger.


Och se så fint det blev! På lådorna har jag ställt ett par av hans gamla skor från barndomen - mysigt tycker jag. Bredvid har jag rullat ihop en filt som kan komma väl till pass nu när hösten smyger sig på. En karamellstrut i en hönsnätskorg fick också vara med i det lilla arrangemanget.

Önskar er en fin dag kära läsare!
KRAM Elin

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker och inspirerande blogg du har! Man blir verkligen glad och sugen på att pyssla en massa - om man bara hade mer tid... ;-)

    Så fina/fräcka lådorna blev.

    Ha en bra dag!
    Kram
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt att höra! Det är ju precis det man hoppas på att få göra - just inspirera och glädja! Tiden är alltid ett dilemma. Här hemma pysslar jag nästan bara när barnen (3 st mellan 1-5 år) sover. Men de stunderna längtar jag efter hela dagarna! KRAM

    SvaraRadera