tisdag 9 augusti 2011

Sensommarpiff för uterummet

I helgen tog jag tag i vårt uterum som såg lite slitet ut efter en lång sommar med många gäster, fikan o barnens vardagliga röj. Jag gjorde några nya små arrangemang, platser att fästa blicken på. Sköna saker måste bara vara bra för själen. Man mår ju så gott!


En underbar hängare med krokar som jag köpt på Ullared, men som jag sett på fiiina inredningsbutiker för betydligt högre pris! På den - en provisorisk säck av ett gammalt örngott, ett hemsytt vitt hjärta, en vacker pappstrut som jag fått av min mamma och ett par glasflaskor som jag hängt upp i en spets.


Några gröna syrenkvistar skapar lummighet i en kanna och tvättfat i emalj.


Textiler skapar en hemtrevlig och ombonad känsla. Ett par plädar och ett par udda kuddar staplade på varandra. Nära till hands för den som vill boa om sig lite.


En bukett trädgårdsblommor på bordet sätter guldkant på fikastunden. I bakgrunden skymtar spegeln som jag satt i ena hörnet. Spegeln är gjord av ett gammalt slitet fönster, och var en present till oss från goda vänner. På spegeln klättrar lite björkris från en urna intill.

Ha en fin kväll därute!
Kram Elin

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag såg dig i Vetlanda-Posten och hittade hit. Så fin blogg du har! Så ljus och härlig.
    Lyllo dig som har ett uterum :)
    Kram Emeli

    ps - var gärna med och tävla om en namnmobil till barnen på http://lovely-chaos.blogspot.com/2011/09/namnmobil-tjoho-en-tavling.html

    SvaraRadera