måndag 4 april 2011

UTLOTTNING AV INREDNING



Visst är det underbar att det är vår! Den är ju faktiskt här nu - och det måste firas! Snart kommer rabatterna börja spraka av färger från skira vårblommor, tussilago kommer sticka upp lite här och var längs med vägkanten och ljumma vindar kommer locka oss att ta av jackan en stund och njuta av den första värmen! Men innan vi är där kommer det säkert dröja några veckor till. Så - under denna väntan tänkte jag sätta lite guldkant på vardagen, genom att lotta ut inredning till er som gillar det jag gör.

Här är det som ligger i potten. För att vara med i utlottningen gör du så här:

1. Gå in på Facebook och detta evenemang (https://www.facebook.com/event.php?eid=137156516356804). Klicka på "Jag deltar"-knappen. Om du inte har Facebook skriver du istället din mailadress i kommentaren här nedan.
2. Skriv i en kommentar till detta inlägg vad du helst skulle vilja vinna och varför, signera med ditt namn (du som inte har Facebook, skriver också din mailadress). OBS - jag kan inte garantera att du vinner just din favorit, men jag ska försöka matcha så gott det går!
3. Dela evenemanget på din Facebook-sida och bjud in dina vänner att vara med! Du som inte har Facebook bjuder in dina vänner via din blogg eller via mail. Skicka en kopia till mig: elinbergis@gmail.com
(4. Beställer du också något deltar du med en extra lott per sak du beställer.)

Här är det som ligger i potten:

Vitt hjärta, lite slipat för ett shabby intryck. Flätad upphängning med hampa.

Tyghjärta med korsstygn "Lycka" Stråltrådsupphängningen bryter av fint mot den mjuka känslan.

Ljuslyktor med vit spets. (2 st)

Romantisk ask med lock.

26 kommentarer:

  1. Hej. Jag vill väldigt gärna vara med i utlottningen av dina fina skapelser. Allra helst skulle jag vija vinna hjärtat med korsstygn eftersom det skulle passa finfint på en gammal sliten skåpsdörr målad i mild turkos som jag nyss satt upp på väggen här hemma. De vita hjärtana skulle också vara fina. Fin blogg, här hamnar jag nog igen.

    SvaraRadera
  2. Å det låter väldigt fint! Nu blir jag inspirerad! Men vem är du Fru S? Om du vinner vill jag kunna skicka dig din vinst! Skriv till ditt namn, eller maila det till mig om du inte vill skylta med det här elinbergis@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej Elin! Försöker få till en kommentar, men lyckas dåligt märker jag. Funkar det nu vill jag bara säga att du är så duktig och mysig och gör en massa fina saker som gläder människor i din väg! Du har ett varmt hjärta! jag gillar dina hjärtan mest! Stor hjärtekram från mej!Madde E

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt att se din blogg, Elin! Har inte varit inne här förut. Inspirerande! Ni har ett så fint hem! Jag vill gärna vara med i utlottningen och då helst vinna ett vitt hjärta. Det ska i så fall min mamma få, för att hänga upp någonstans där hon ser det ofta och blir påmind om hur älskad hon är.

    SvaraRadera
  5. Det är så kul att gå in på din blogg, den är så inbjudande med alla fina grejer <3
    De känns så väl att du gör saker från hjärtat!!
    Jag vill gärna vara med på utlottningen ;)
    Ett sånt där fint trähjärta skulle passa hemma hos mig, man blir varm bara av att titta på dom!
    Många kramar

    SvaraRadera
  6. Elin, jättefina saker! Gillar speciellt dina fina hjärtan. Kram / Tina (din faster Sussie`s "gamla" väninna) :)

    SvaraRadera
  7. Hej Elin!!
    Åh vilka fina saker du gör! Jag hade gärna varit i Lekeryd o träffat dig i lördags men tyvärr hade jag förhinder. Hur som helst är jag gärna med i din utlottning och då helst av det fina grå hjärtat med "lycka". Något av det andra går förstås oxå bra! :-)
    Ta hand om dig o de dina.
    Kram Susanne Argus

    SvaraRadera
  8. oj, jag glömde visst motiveringen...

    Det fina grå hjärtat skulle passa fint i sovrummet för att påminna oss varje dag om att vi har mkt av just Lycka i vårt hem... :-)

    SvaraRadera
  9. Hej Elin! Vilken underbar Blogg man hel njuter av att titta! Jag vill gärna vara med på utlottning av Vita hjärtan, lite slipat för ett shabby
    intryck. Flätad upphängning med hampa.Kram Anne B

    SvaraRadera
  10. Hej=)
    Kul att se det du skapar! jag visste faktiskt inte att du höll på med detta!
    Självklart vill jag vara med i din utlottning!
    Högst på önskelistan står det grå hjärtat med texten lycka på, för att det skulle förgylla min spegel och dessutom påminna mig om att var dag vara glad och tacksam=)
    Kram på dig och fortsätt skapa!
    Rebecca b

    SvaraRadera
  11. Grattis till din fina Blogg! Sände dig ett mail hoppas det kom fram.... Anne B

    SvaraRadera
  12. Hej fina du!

    Du gör verkligen underbara saker Elin! Du har smak och känsla och kärlek till det du gör! Om jag vann så skulle jag helst vilja ha två av dina ljuslyktor i spets, jag har sett "live" hur fint de lyser och vilken känsla de ger åt ett rum!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. vitt hjärta :)

    Beatrice Brandt

    SvaraRadera
  14. Vilken fin sida du skapat, med ljuvliga bilder man blir glad & lycklig av!
    Fick jag välja, så blir det hjärtat där det står LYCKA på. För alla vill ju känna just lycka i livet & vardagen...
    Allt gott & LYCKA TILL önskar Elisabeth Jonasson
    ejon@telia.com

    SvaraRadera
  15. Jag skulle helst vilja vinna de två ljuslyktorna i spets, men allt är väldigt fint.

    Jennie Izgin

    SvaraRadera
  16. Hej Elin!
    Du gör sådana underbara saker och vilken fin blogg du har!
    Va glad jag blev när jag såg att jag kunde vinna något av dina fina saker!
    Ifall jag skulle vinna skulle jag hemskt gärna vilja ha de söta ljuslyktorna med spets. De skulle mysa till det i min vardag. Lysa när jag pluggar, sitter med vänner eller läser någon trevlig bok, de skulle muntra upp och lysa fint i mitt rum.
    Sluta inte skapa! Ha det bra!
    //Emmy Carlsson

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Vilken urfin blogg du har Elin :) Och jag som blev så kär i dina saker i lördags, detta är ju världens chans att faktiskt få äga nått fint du gjort!
    Svårt att bestämma vad man vill önska sig, så mycket fint. Men jag fastnade extra för tyghjärtat med texten. Jag gillar verkligen ordet lycka! Och det vore så snyggt att ha den mot min vita brädvägg i det nya rummet :)
    Ha det fint!
    Kram Vendela Carlsson

    SvaraRadera
  18. Hej Elin! Duktiga du, du gör så fina saker!! Jag är gärna med i utlottningen och skulle helst vilja vinna en romantisk ask med lock. Den tänkte jag skulle passa perfekt i Ines rum när hon får eget. Tänkte nämligen inreda i romantisk, lantlig vit stil. Kram på dig fina Elin!

    SvaraRadera
  19. Hej igen söta du!!!
    Nu har jag tipsat några fler om detta och jag hoppas dom nappar på det ;)
    Hoppas ni är piggare nu <3
    Många kramar

    SvaraRadera
  20. Hej Elin!
    Verkligen fina saker du gör! Om jag skulle vinna något skulle jag vilja få ett vitt trähjärta-så fint!

    Kram Elin Klackensjö

    SvaraRadera
  21. Vilka fina saker du gör! Ett grått hjärta skulle vara så fint i vårt hem. Tack för inspirationen.

    Rebecka

    SvaraRadera
  22. Vilka fina saker! fick verkligen inspiration nu och jag gillade det grå hjärtat! Det hade passat kanon i vårt hem!

    SvaraRadera
  23. Hej Elin! Trähjärtat m hampa pryder ett skåp så fint.Lika glad skulle jag bli över att vinna en ljuslykta, som sken så vackert på utställningen.Hälsningar fr Birgitta Arvidsson www.thomas.martensdratt@telia.com

    SvaraRadera
  24. Hej Elin, Jättefina saker du gör!
    Blir inspirerad till att börja pyssla lite själv igen :)
    Gillar det gråa hjärtat med korsstygnen, jättegulligt!

    Hälsningar Madelena Pärsd.Andersson

    SvaraRadera
  25. Gunilla Andersson13 april 2011 kl. 08:30

    Hej! Härliga påskägg du gjort.En riktig mysig sida för mig som inte är pysslig.
    Jag vill gärna vara med i utlottningen.Ett grått lycka hjärta.Det är det man känner nu när våren börjar komma och blommorna tittar upp.Lycka!
    Hälsningar Gunilla Andersson

    SvaraRadera
  26. Hej Elin!
    Inspireras så av din blogg! Så snart mitt arbete är inskickat (nästa vecka!) så ska jag måla vitt ett litet ovalt bord som jag hittat på second hand. Dina fina spetsljuslyktor skulle vara så fina där, jag älskar spets och vitt! :) Så därför vill jag var med i utlottningen. Ha det så bra!
    Kram Sara Hahne

    SvaraRadera