torsdag 14 april 2011

Egentid och bröllopspyssel

Nu har jag just lämnat de stora barnen på dagis och den lilla ligger och sover. Jag har egentid! Jag älskar att sätta guldkant på vardagen. Varför göra det mindre mysigt bara för att man sitter ensam eller för att det bara är torsdag...? Så här kommer en typisk bild från min egentid (jag tog den tidigare i vintras, så några av er kanske känner igen den).



Jag tar en kopp te och dukar med favoritkoppen från Mio. Jag hittade den på fyndavdelningen och kunde bara inte motstå den trots att en liten flisa hade gått på kanten. Den är såååå fin! Gärna en kaka till, tända ljus och något trevligt att vila ögonen på. Här har jag den mysiga boken "Inred lantligt inne & ute". En riktig inspirationskälla för alla oss som gillar den ljusa och lantliga inredningen. Dessutom bjuder författaren Anna Örnberg på en massa roliga gör-det-själv-idéer! Ljuskronorna på bilden är från 'Zelected by house' och krukan och växten i är från 'Årstid'.



Fast idag blir det ingen bok, idag blir det bröllopspyssel. Jag och min syster Anna har nämligen fått hedersuppdraget att vara dekorationsansvariga på vår andra syster Malins bröllop i sommar. Många kreativa önskemål från den blivande bruden och hög ambitionsnivå från oss - så det är mycket mycket att göra. Bilder av dekorationer och dukning lägger jag upp efter att bröllopet gått av stapeln - vill inte avslöja något i förväg - utifall att någon av gästerna skulle titta in här. Sånt ska ju vara en överraskning.

Ha en fin dag allesammans, och tack för att ni följer min blogg =)!

2 kommentarer:

  1. åååh vad spännande :) När är det Malin gifter sig?? (Så jag vet när jag kan vänta mig bilder på pysslet ;) )

    SvaraRadera
  2. Hon gifter sig 2 juli. Det ska bli sååå kul!

    SvaraRadera