onsdag 20 april 2011

Pasteller i påsk

Påskvecka! Fira med familjen och i kyrkan hela helgen - mat, godis, ägg, vänner, Jesus. Skärtorsdag och påskkärringar imorgon. Fixa mat och kakor, och inte minst påskstämningen idag. Det är mycket som ryms denna helg!


Idag har jag ordnat det påskfint på mitt stora vita skåp. Och denna påsk är det verkligen pastellfärgerna som jag frossar i! Ljust ljust rosa, lila, grönt och gult. Gult är vanligtvis inte min favoritfärg, så den får en lite tillbakadragen roll.


Jag och barnen färgade ägg härom dagen. Ägg som vi blåste ur och doppade i karamellfärgat vatten. Dem la jag i ett litet rede som jag ordnade i min fina glaskupa. Idag var jag på affären och köpte då marmorerade pastellfärgade chokladägg som får vara en del av dekorationen i en älskad glasburk.


Och så den söta ljuslila blomman i en fantastisk urna från Plantagen. Jag var där förra veckan och skulle köpa jord. Men det är ju supertråkigt att bara köpa jord... Så när jag gick där och trånade efter än det ena än det andra, så hittade jag denna och kunde bara inte motstå den. (Jag kan för övrigt rekommendera alla som gillar shabby chic att ta en sväng till Plantagen, som i vår har många ljuvliga detaljer till planetring både inne och ute!)

1 kommentar:

  1. Min mamma tipsade om din fina blogg. Får bli ett besök på plantage snart. Häls Kristina Arvidsson

    SvaraRadera