måndag 18 april 2011

Glatt arrangemang med stilbrott!


I helgen har jag provat något nytt - att arbeta med hönsnät. Jag såg en bild i en inredningsbok och blev inspirerad! Så jag gjorde en kupa och satte den på ett romantiskt vitt fat på fot. Det blev ett kul stilbrott! I kupan tänkte jag först göra ett blomsterarrangemang eller en plantering, men la till slut i lite citron och lime. Det blev vårigt och fräscht!


Själva kupan var ganska enkel att göra. Jag köpte en rulle hönsnät och klippte till en lagom bred bit. Nederkanten vek jag in några centimeter, det gör kupan stabil och man slipper sticka sig på nederkanten. Sen "sydde" jag ihop skarven med ståltråd och formade sedan till kupan genom att dra ihop toppen och sedan klämma åt/trycka ut hönsnätet där det behövdes. Hönsnät är väldigt lätt att forma. Upptill vek jag toppen dubbel eftersom den blev väldigt vass och knöt sen runt ett vitt smalt band.


Jag plockade lite vårblommor idag också och satte det vid den nya kupan tillammans med ljuslyktor som jag gjort tidigare. Ett arrangemang man blir glad av!

1 kommentar: