söndag 10 april 2011

Trädgådspyssel

I helgen har det ju varit underbart väder, ljumma dagar och strålande sol till och från! Så vi har passat på att greja i trädgården. Det mår man ju sååå bra av - och så blir det fint också!



Vårblommor i krukor och fönsterlådor är ett måste tycker jag. I år fick vi köra lite budget och köpte penséer. Men det blev jättefint ändå med en härlig blandning av röda, vita och lavendelblå blommor!

På trappen framför ytterdörren gjorde jag ett litet stileben av två vita krukor i olika storlekar, en stor vit ljuslykta, en stor vitmålad träkula och en zink-kanna.




Jag är väldigt förtjust i pinnar - är lite knäpp där... Men iallafall - mannen min beskar äppelträdet i helgen och då blev det en hel hög med jättefina grenar liggandes. Onödigt att bara slänga dem, tänkte jag. Så jag satte ihop några stycken och stack ner dem i den större krukan. Jag band ihop dem med hampasnöre och surrade fast ett hjärta som jag tvinnade av ståltråd. Det blev lite mer intressant och arbetat med en till dimension!

2 kommentarer:

  1. Hur får man din fantasi och din ork? Jag förstår inte...:)

    SvaraRadera
  2. Nä, efter en hel dag då all energi gått åt till att vara en bra mamma - är orken oftast slut. Men grejen är den att jag ofta får ny energi och kraft av att skapa, blir mer harmonisk och på bättre humör också. Så jag försöker ofta få till det ändå =)!

    SvaraRadera