tisdag 12 april 2011

Alldeles ljuvliga påskägg


Idag har jag gjort alldeles ljuvliga påskägg. Ägget här intill är ett klassiskt öppningsbart godisägg men en mer shabby chic och romantisk touch. Jag har gjort decoupage på ett vanligt godisägg, där jag först pillade bort orginalbilden och sedan grundmålade vitt. Jag klippte ut en ros från ett större mönster och satte på överdelen. Lackade ett par lager med decoupagelacket, och sedan när det torkat till klistrade jag på en beige/vit kantspets på båda halvorna. Sist av allt dekorerade jag överdelen med lite vita pärlor - som jag gör med en speciell pärlpenna.



Jag blåste även ur ett par riktiga ägg och gjorde deoupage på. Det gick alldeles utmärkt! Det enda är att det är bäst att använda ett småmönstrat
papper eller servett eftersom den ovala formen gör att det blir mycket veck som man måste klippa av innan man lackar ovanpå. Även dessa ägg dekorerade jag med pärlpennan!



Visst blev de jättesöta mina ägg! De kommer verkligen pryda vårt hem och vara en fröjd för ögat i påsk!

4 kommentarer:

  1. Superfina! Sådana vill jag också ha i vårt hem... Men någon tid till att pyssla med påsken kommer jag nog tyvärr inte att ha.

    Du är så duktig Elin!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja älskar dem också! Jag kan i och för sig tänka mig att göra fler om du vill köpa (förstår att du inte har tiden att pyssla - tiden går så lätt åt till allat annat...)

    SvaraRadera
  3. Åhhh så fina. Decoupage är så roligt att jobba med. Blir inspirerad att pyssla med mina elever när jag kollar din blogg. Du är grym!!!! Kram Jennie J

    SvaraRadera
  4. De prickiga lådorna är favoriter...återkommer.
    Kram Gina

    SvaraRadera