torsdag 7 april 2011

Vårpyssel!

Idag har jag tagit inspiration av våren som nu tar ett stort kliv framåt! På väg hem från dagis gick jag och barnen och tittade på knopparna som börjar träda fram hos buskar och träd. Underbart! Nu är det ju VÅR!



Och det fick också bli texten på ett nytt hjärta som jag sytt idag. Jag har använt vitt halvlinne som bas, på det har jag sytt på en bred vit spets och en lapp med texten VÅR! Jag använde ett färgat tyg under lappen som fick rama in ordet litegrann. Ljusgrönt kändes klockrent - för om någon färg är förknippad med våren, så måste det väl vara just ljusgrönt! Det blev romatiskt och ljuvligt - precis som jag hoppats!

Idag kom också 'Lantliv' på posten, så ikväll när alla göromål är avklarade så ska jag sätta mig med en kopp te och bläddra o njuta... o få ännu mer inspiration!

Ha det gott kära läsare!

1 kommentar: