söndag 7 augusti 2011

Nåt slags bakstim...


Den senaste tiden har jag varit i nåt slags bakstim. Väldans mysigt! Så när jag inte haft händerna fulla med något barn-relaterat eller haft gäster hemma - då har jag bakat. Nästan varje dag, ofta flera saker per dag. Kakor och bullar och pajer och bröd! Och så bjuder vi hem folk och fikar ikapp med allt nybakat. Tur att man springer så mycket efter barnen, annars skulle man rulla fram vid det här laget...


Senast blev det brödbak. Hålkakor - så fantastiskt gott! Jag brukar ersätta lite av rågsikten med havregryn. Det blir saftigt och poröst! Barnen fick vara med och ta ut hålen och nagga kakorna, så de var nöjda och glada de också!

2 kommentarer:

  1. Brödbak är något av det bästa som finns - och det luktar ju såå gott! När jag var arbetslös bakade jag mycket, och under våren och sommaren har Thomas bakat i princip varje vecka. Känns lyxigt att äta få gott, hembakat bröd nästan varje dag :) Mums!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen bland det bästa. Har man tiden kan det vara riktigt rogivande. Lyxigt är ordet! KRAM vännen

    SvaraRadera