söndag 14 augusti 2011

Sockersöta burkar

Idag vill jag visa er några söta burkar som jag satt och pysslade nyligen. Jag fick idén när jag tömde det sista ur en förpackning med vaniljsocker. De burkarna är ju egentligen i en jättebra storlek för att förvara lite smått och gott. Väldigt användbara när jag började tänka på det! Så jag diskade av dem och rev av det yttersta lagret - själva ettiketten som klistrats på kartongen. Och vips så blev det en jättebra grundyta att dekorera på sitt eget sätt. Jag har först målat med vit allmogefärg och sedan gjort decoupage av en söt servett som jag hittat på Rusta.



Till exempel kan man lägga upp små söta(eller salta för den delen) tilltugg till festen!



Eller kanske passar de att lägga pärlor eller andra pysselgrejor i på flickrummet.



Eller också som romantisk förvaring av mina spetsar och band!

Fast jag ska ärligt erkänna att de för tillfället används till att lägga urladdade batterier, respektive bebisens nappar i. Inte lika mysigt förstås. Bättring där!

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Riktigt fina burkar! Du är så duktig
    MVH
    Karina Vahlin

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Ja, visst blev de fina - och så enkelt!

    SvaraRadera
  3. Hej så fina burkar du är verkligen påhittig det här att använda grejer som man annars skulle slänga tilltalar mig, annars är jag inte så pysslig av mig,men det är kul att kolla din blogg ibland.mvh/anita k

    SvaraRadera