fredag 4 mars 2011

Mysigt fem-minuters-pyssel

Jag köpte vårlökar häromdagen. Men när jag skulle sätta fram blomman hittade jag ingen kruka som jag verkligen ville ha. Så jag ordnade en "kruka" själv. Jag har låtit plastkrukan från affären sitta kvar. Och så har jag klätt den med tyg. Jag använde en vit fleecefilt som ändå var lite fläckig. Den klippte jag till en lagom stor rektangel. Egentligen skulle jag väl sytt ihop den, men jag hade tidsbrist och var dessutom lite ivrig. Så jag använde dubbelsidig fästkudde på rulle, och den fäste faktiskt riktigt bra. Jag drog sedan på tyghöljet på platskrukan. Slutligen vek jag ner den övre kanten av filttyget och band runt en fin spets.

För att underlätta vattningen ställde jag slutligen blomman med den nygjorda "krukan" på ett fat. Jag hade ett fat på fot som jag nyligen pysslat av ett par loppisfynd, och sedan spraymålat vitt. Det blev lite halvbra, men krukan döljer de värsta skavankerna - så det passade ju perfekt!

1 kommentar:

  1. Åh va fint, va idérik och duktig du är!! Ser jätte vårigt och fint ut.

    SvaraRadera