tisdag 4 oktober 2011

Tänk vad lite som behövs...


Tänk vad lite som behövs... När jag kom hem ikväll klockan nio efter en väääldigt lång arbetsdag och föräldramöte direkt därefter, plockade min svärmor - som varit barnvakt - fram ett par saker till mig. Med sig hade hon ett två stora silverskedar som tillhört hennes farmor, och några gamla pappersark. Och inte bara skedar och papper sådär. Utan ihopbundna med fina skira band.



Ja, vilken lycka att få ett par vackra presenter såhär en vanlig tisdagskväll. O vilken fin svärmor jag har. Henne är jag lycklig för också!

Ha det fint därute i stugorna!
KRAM

4 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att ha en av världens bästa svärmödrar! Varje gång barnens farmor och farfar passar barnen hos sig, så blir det aldrig någon smutstvätt som följer med barnen hem! Så fantastiskt skönt.

    Det är verkligen något jag ska försöka minnas den dag jag själv blir mormor.

    Kram Mirjam

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad använder du de stora silverskedarna till lägger du fram dem till prydnad eller. Jag har en del sådana i mina skåp. Kram/anita k

    SvaraRadera
  3. Ja, man hoppas ju själv få bli en sån fin och osjälvisk svärmor/mamma/momor/farmor. Det är guld värt att ha såna människor omkring sig! Kram

    Anita: Jag skulle mycket väl kunna ha dem framme som prydnad och jag bara lyckades få till en fin helhet runtomkring. Men främst tänker jag att de ska användas vid servering när vi har gäster hemma. Jag tycker att alla de vackra buksföremål, glas, porslin osv man har hemma är till för att användas och pryda hemmet. Det är synd om dessa fina saker är instängda i ett skåp... Det är min filosofi iallafall. Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Hej Elin Ja visst använder jag dem som serveringsbestick men du är ju så påhittig så jag trodde du gjorde ett stilleben eller något.Jag kanske ska försöka fixa något. Ha en fin helg, kram/Anita K

    SvaraRadera