måndag 19 september 2011

Välkommen till nya läsare!


Idag är jag visst i JP. Spännande... Jag har inte läst det än, men hoppas det blev bra! Så alla ni som hittat hit genom JP idag vill jag hälsa extra välkomna hit! Jag hoppas att få inspirera er!


Jag vill också tipsa er om att det pågår en tävling i bloggen just nu. Det som står på spel är det här fatet som jag fixat till. Jag fyndade det på loppis. Då var det slitet och mörkbrunt och såg inte mycket ut för världen... Väl hemma målade jag det med en matt vit hobbyfärg. Bara det! Själva serveringsytan målade jag i en dovt ljusblå nyans, la en spetsduk över och spraymålade sedan med matt vit färg. När det torkat till och tog jag bort spetsduken och resultatet blev så här!

FÖR ATT TÄVLA GÖR DU SÅ HÄR:

1 lott: Skriv en i kommentar till inlägget att du vill vara med. (Jag vet att kommentars-formuläret strulat ibland, i så fall går det bra att istället skriva i loggen på facebook-sidan eller maila mig).

2 lotter: Kommentar som ovan + gilla LJUVA HEM på Facebook

3 lotter: Kommentar + Facebook + länka till tävlingen från din blogg.

Skriv gärna hur många lotter du tar. Tävlingen håller på september ut.
Lycka till!


Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Hej!! Jo jag hittade hit via JP, och så klart vill jag vara med och tävla. Fantastisk fin blogg du har....är lite trött just nu, men kikar snart in igen//Cathrin

    SvaraRadera
  2. Hej igen!Såklart att jag vill vara med på utlottningen av ett fin-fint fat.Ha en bra fortsättning på veckan./Birgitta

    SvaraRadera
  3. Du är så duktig, skönt att du kan hitta ro i att skapa så vackra ting! Självklart vill jag också vara med i tävlingen. Kram Mirjam

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad glad jag blev när jag läste om dig i VP. Har själv varit i samma situation som dig, djupt deprimerad. Så härligt att se all din skaparglädje och alla fina saker du gör! Jag har alla ideer i huvudet men de kommer aldrig längre...Blir så inspirerad av det du gör och att du delar med dig av allt är så generöst!
    Jag har tänkt rensa lite överallt och skänka till Erikshjälpen men när jag ser allt fint man kan göra kanske jag ska tänka om :-)
    Lycka till och tack för din fina blogg!

    SvaraRadera
  5. Tack för dina uppmuntrande ord! Jag hoppas att du, liksom jag, mår bättre nu! Kreativiteten har varit en stor hjälp för mig att komma i balans igen. Hoppas du får ork och lust att förverkliga dina idéer. Och hoppas du fortsätter bli inspirerad av min blogg.

    KRAM Elin

    SvaraRadera
  6. Hej Elin!
    Fick tipset av din syster Anna att gå in och titta här hos dig. Jag blir definitivt inspirerad av dina fina saker och pyssel. Jag vill självklart vara med och tävla om fatet. Ska även gilla på fb:). Har ingen egen blogg, annars skulle jag gärna lagt in dig.
    Camilla

    SvaraRadera