onsdag 7 september 2011

Ett lyckokast

Å vad jag känner mig smickrad! Idag har JP (Jönköpingposten) varit här hemma hos mig och gjort en intervju och bildreportage. De hade snubblat in här på bloggen och blivit nyfikna på vem jag var. Hur kul som helst! Allt var ovisst in i det sista eftersom barnen varit febriga och hängiga. Men barnen piggnade till lagom till förmiddagen, och reportern och fotografen vågade sig hit. Spännande! Nästa vecka ska det tydligen komma i tryck.


Lagom till de skulle komma fixade jag ett nytt litet arrangemang till köksbordet. Jag har ju en förkärlek till att variera mig och flytta runt på saker och ting här hemma =). En alldeles hopplös och vissen växt - Plättar i luften - klippte jag ner för några veckor sedan, ställde i uterummet, vattnade och skickade den goda tankar. Och nu ser den som ny ut. Jag har inte speciellt gröna fingrar, så för mig var det ett riktigt lyckokast!



Jag satte min nygamla växt på ett våningsfat som jag gjort av porslin och glas från loppis och sedan spraymålat vitt. Jag gillar verkligen det snirkliga mönstret i fatet! Ett vitt trähärta med en organzaband och en pärlnål fick pryda växten, och på nedre fatet la jag en enkel ros. Fint i all sin enkelhet!

Ha en fin dag kära läsare
Kram Elin

1 kommentar:

  1. Men fyyy vad roligt Elin!!! Är så stolt över dig! Fortsätt fortsätt!:)

    SvaraRadera