lördag 17 september 2011

Pysseltokig =)

Häromdagen fick jag hem min efterlängtade Panduro-katalog. Å vad roooligt det är att sitta och bläddra och njuta och le och bara känna hur skaparglädjen liksom sprider sig i hela kroppen. Vad ska man välja? Jag vill köpa något från varje uppslag! Besvärligt...




Jag upplever att kreativiteten hela tiden blir en allt större del av den JAG är. Jag tänker pyssel konstant. Drömmer mig bort från vardagskaoset och jobblunken och in i kreativa härliga projekt. Önskar så att det kunde få vara mer än en hobby. Men inte än, tiden är inte mogen...


Ännu en dröm är ett pysselrum, eller bara en vrå kan få duga. Just nu är alla mina grejer intryckta (ja det är faktiskt rätt ord) på några få hyllplan... Köket och soffan får agera arbetsbord. Visserligen har vi ett ledigt rum i källaren. Men det är längst ner längst in och där vill jag inte sitta själv och uggla om kvällarna. Hua... Men jag vill verkligen ha ett riktigt pysselrum. Får klura vidare på det. Tills dess får jag hämta inspiration hos andra. Som i den här bilden som jag lånat från härliga Pink Friday.

Ni har väl inte glömt att vara med och tävla. Tävlingen hittar du i förra inlägget. Välkomna!

KRAM

1 kommentar:

  1. Panduro...var där i veckan och köpte bland annat olika gjutformar. Idag har jag varit på kollo och hämtat hem betong och hönsnät och nu ska jag gjuta runda gångplattor!

    Längtar också efter ett pysselhörn och vet nog var jag kan ordna ett- behöver bara tid att fixa till det.

    Kramar

    SvaraRadera