måndag 5 september 2011

Nytt kalasfint kakfat

Nu har jag gjort ett nytt kakfat. Efter lite letande på loppisar sprang jag äntligen på ett! (Jag och min syster Anna länsade dessvärre Jönköpings loppisar på de flesta fina träfaten för länge sen, o det verkar inte komma in så många nya...).


Det här med tårtfat eller kakfat (vad man nu vill använda det till...) är väldigt roligt att göra! Tänk vilken skillnad det blir när man remakat ett murrigt och slitet träfat så här! Ljust och glatt och romatiskt - och kanske med en liten doft av sommar.


Det här fatet är lite slitet längst ner i foten, men är i övrigt väldigt välarbetat och har riktigt fina linjer! Jag har använt vit hobbyfärg i mååånga lager och en servett från Åhléns för att göra decoupage på serveringsytan. Pilligt och tidskrävande, men inte särskilt svårt egentligen.


Fatet är tänkt att säljas. Pris 300 kr. Vid intresse - hör av er med en kommentar till inlägget eller till min mail (se i kolumnen här till höger). Först till kvarn!

5 kommentarer:

  1. Vilket fint kakfat! Duktig du är!!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Hej Elin! Jag vill bara berätta att jag såg 3 st träfat, m varierande höjd på foten,i skylten på Röda korset i HVA.Dem såg fina ut. Mitt fina fat pryder just nu köksbordet.Önskar dig en fin forsättning på veckan.Hälsn Birgitta

    SvaraRadera
  3. Birgitta TACK!!! Vad gulligt av dig att du tipsade mig om detta. Jag åkte förstås dit så fort jag kunde efter jobbet idag. Och köpte de två större faten. Vad glad jag är nu!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Tack Petra för din fina kommentar. Vad roligt med nya läsare, har inte sett dig här inne förut.
    KRAM

    SvaraRadera
  5. så fint det blev!! Verkligen kul att göra om något tråkigt till något riktigt fint!
    Måste bara tacka för din fina kommentar hos oss. Vad kul att kan göra dig glad! kramis

    SvaraRadera