onsdag 26 oktober 2011

Klä om ett skrin


Å vad glad jag är att jag har tid att vara kreativ. Jag är ju föräldraledig på deltid, och en dag som denna - då min stora barn går några timmar på dagis är det ganska lugnt här hemma. När lillan dessutom sover över lunch så har jag bara mig själv att rå om. Det är lyx! Då försöker jag ofta pyssla eller blogga. Idag hinner jag med båda!


Igår efter jobbet titta jag in på en alldeles underbar butik för oss pysselälskare - Westers i Jönköping. Jag var ute efter papper. Mitt lilla lager är alldeles uttömt på fina papper, det är bara de tråkiga kvar... Så igår köpte jag på mig - å vilka fina jag hittade!


Nu på förmiddagen har jag tagit tag i detta lilla skrin som jag fått av mormor. Det är någon slags infälld träfigur i locket, vilket gör det helt omöjligt att få ett bra resultat om jag skulle måla eller göra decoupage. Men med lite grövre papper skulle det nog gå!



Jag klädde varje liten del av skrinet med scrap-ark. En sort på sidorna och en annan på överdelen av locket. Karlssons klister är pålitligt och bra om det verkligen ska sitta fast, tycker jag. På locket satte jag en liten bild, och runt den pärlade jag en ram. Jag använder en pearlmarker som jag köpt på Slöjddetaljer. Det är som en penna, som man trycker ut präldroppar ifrån. Intill satte jag lite spets och slutligen en liten liten skylt med några vackra ord på.

Återigen - vilken skillnad man kan göra med enkla medel! Nu är det oanvändbara, ganska fula skrinet verkligen ett smycke som minsann inte får gömmas i något skåp - utan måste få en hedervärd plats någonstans där det syns!

KRAM Elin

2 kommentarer:

  1. Helt underbart! Vilken förvandling! Du är helt fantastisk!

    SvaraRadera
  2. sååååå fint!!!

    kram åsa i jönköping

    SvaraRadera