fredag 6 maj 2011

Decoupage för den fikasugna


Jag älskar att fika, det är så gott och så mysigt! Ett gott fika, fint uppdukat sätter verkligen guldkant på både vardag och fest!


Här har jag dukat upp sockerkringlor till mig och barnen på mitt nygjorda kakfat. Sockerkringlor andas ju verkligen nån slags genuin och gammaldags fika-känsla. Fatet på fot förstärker den känslan. Mysigt är ordet! Och ni som känner mig vet att jag äääälskar att mysa!


Fatet har jag köpt på loppis - ett svarvat furufat, som jag dessvärre råkade förstöra när jag gick på lite för hårt i min iver att få bort lacken... Man lär sig hela tiden. Men hursomhelst... För mig gör det inget att det är lite skevt och sprucket. Det är fint ändå!


Efter att jag vitmålat fatet gjorde jag decoupage. Jag klippte ut söta ljusblå prickar från en servett och satte på foten. Serveringsytan dekorerade jag med en servett designad Lisbeth Dahl (beställd från Tradera). 'Homemade' passar ju hur bra som helst till hembakat fika! Den lilla ramen runt bilden var pillig att göra. För att få den rund var jag tvungen att klippa ut varje volangböj för sig och klistra dit. Pilligt, men värt det!

2 kommentarer:

  1. Alltså du är bara fööör duktig! Öppna en butik snart!!:)

    SvaraRadera