onsdag 4 maj 2011

Kalasfint!


Nu har jag pysslat med decoupage igen! Det finns såna möjligheter i denna teknik. Här har jag gjort ett underbart somrigt och romantiskt uppläggningsfat/tårtfat på fot. Riktigt kalasfint! Fatet är ett loppisfynd som var i lackerad furu när jag hittade det. Men vit färg och en ljuvlig servett gör ju susen! Sju lager vit färg gick det åt för att täcka fatet. Till serveringsytan har jag använt en servett från Åhléns. Jag klippte av volangen på servetten och satte den på utkanten av fatet. Det blev pricken över i:et.


Fatet är drygt 30 cm i diameter, och rymmer gott och väl en tårta. Här har jag gjort cupcakes istället. Ett litet tips om man vill piffa till sina muffins eller cupcakes är att göra egna formar av ett fint papper som man klipper till en remsa och fäster ihop med häftkuddar.


Fatet är är tänkt säljas, men det finns bara ett - så det är först till kvarn... =).

2 kommentarer:

  1. Åh vilket fiiiiint fat!! Känner inte alls igen det från när det kom från loppisen;)

    SvaraRadera
  2. Men så fint! Helt underbart sött tårtfat, och vilken bra idé att göra decoupage på det! Gillar massor, tack för inspirationen :-)

    SvaraRadera