tisdag 24 maj 2011

Hemtrevligt

För att trivas hemma måste det ju vara hemtrevligt! Jag är inte alls förtjust i stora kala ytor, och symmetri är överskattat tycker jag. För att få det riktigt hemtrevligt tycker jag det blir bäst att blanda former, material och dimensioner. Allra helst i små grupper och arrangemang. Då blir det både mjukare och mysigare, och intressantare att vila ögonen på. Här kommer ett par små blickfång som jag satt ihop de senaste dagarna:



Ett litet arrangemang i sovrummet som andas försommar! Jag ÄLSKAR syren, det är både ljuvligt vackert och doftar underbart! Och varför inte sätta dem i en gammal saftflaska? Hemtrevnad i en stilren vit kruka och ett av mina hjärtan intill, och så mina slitna sandaler från barndomen. Intill har jag ett par förstorade foton som betyder mycket för mig.



I köket har jag en liten grupp där jag blandat praktiska saker och sånt som bara är fint! I bakgrunden en smidesljusstake för stearinljus. Den vita lådan är egentligen är en kruka, men jag använder den till mina teburkar. Den vita saftkanna är så fin så den får alltid stå framme! I förgrunden en sommarbukett från svärmors trädgård i en underbar vas/skål från Village och en burk som jag pysslade lite snabbt för att förvara några hembakta maränger i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar