måndag 30 maj 2011

Remake av förvaringen

Som jag skrev i förra inlägget har jag nu tagit första steget i att fixa till vårt kök. Jag har börjat med den lilla svarta hyllan, och förvandlat våra dokumentsamlare och lådor. Från svarta med silverdetaljer har de nu blivit härligt vita och mycket mer i min smak!



Dokumentsamlarna har jag först målat två gånger och sen klätt med ett tunnt spetstyg. Jag har helt enkelt limmat på tyget med Karlssons klister. Jag gjorde ett hål för att fästa en etikett. Ettiketterna gjorde jag av två papper, ett vitt och ett beige som fick bli en liten ram. Handtextat förstås! Det är både mysigare och mer personligt! Hampasnöre för upphängning.


Jag har också gjort om de svarta lådorna. Även dem har jag målat tre lager med vit färg. På locket jag jag gjort decoupage med en fin servett som jag tyckte var lagom neutral.



På lådorna har jag skrivit "Smått o gott" och "Pyssel" Jag tyckte det blev finast att skriva direkt på lådan.


Idag hoppas jag hinna ta tagi själva hyllplanen, vita ska de bli förstås!

4 kommentarer:

  1. Vilken jättefin förvaring du pysslat till!! Du är så otroligt duktig!

    Kramar från Fiffiga Systrar

    SvaraRadera
  2. Hej Elin! Jag säger bara "oh så läcker" din förvaring har blivit.Likaså mitt fina träfat som du fixat.Serverade små digestive på fatet igår.Tack! Ha en fin vecka önskar Birgitta.

    SvaraRadera
  3. TACK snälla ni! Vad glad jag blir!!! Har dock inte hunnit vidare med planerna som jag hoppats idag. En elak nackspärr satte stopp för det... Hoppas att det är bättre imorn o jag kan köra på då! Kram

    SvaraRadera