lördag 7 maj 2011

Tänk om man hade ett drömkök?

Bild från bloggen vit-romantik.blogspot.com

Å vad jag drömmer om ett nytt kök! Ett ljust kök, lantigt med vackert porslin och söta burkar som får stå framme som blickfång, vita köksmöbler, pärlspont eller kanske en fin tapet och massor av vackra detaljer att vila ögonen på.

Bild från internet, minns tyvärr inte varifrån...

Just nu har Husqvarna en kampanj för att lansera sin nya köksserie - man kan där tävla om fina priser genom att gå in på deras kamanjsida och skapa sitt drömkök. Sååå hedrad är jag att min blogg blivit uppmärksammad av deras pr-byrå och jag fått bli inspirationsblogg i kampanjen. Länken till kampanjsidan får du här: http://newsroom.electrolux.com/se/designa-ditt-kok/ Min blogg finns under fliken Inspiration.

Bild från internet, minns tyvärr inte varifrån...

Tyvärr är jag inte så förtjust i vårt eget kök (kanske skulle vara med o tävla egentligen...). Jag hämtar hellre inspiration från andras kök.

När vi flyttade in i vårt hus för ganska exakt två år sedan var det mesta nyrenoverat. Det kanske inte alltid var precis vad jag hade valt, men jag tyckte iallafall att det var snyggt och fräscht. Köket var ett av de rummen som blivit helrenoverade och därför la vi inte något krut alls på förändringar där. Så här ser det ut. Inte direkt ljust och lantigt...


Men nu efter två år, är jag sååå trött på det. Det är förvisso modernt, men så hemskt mörkt och stramt... Mannen min höll på att tappa fattningen när jag härom dagen deklarerade att köket var mitt "värsta rum" - han älskar svart och grafiskt (vi är varandras motsatser där kan man säga...).


Vi får väl se vad jag hittar på - med nu är det nog ändå kökets tur att få sig en omgång. Det blir hääärligt!

1 kommentar:

  1. Härligt med kökstema! Så roligt att de gillar din blogg, förvisso väldigt förståeligt!!

    SvaraRadera