lördag 9 juni 2012

Glad sommar!

Efter ännu ett evighetslång upphåll är jag tillbaka igen! Denna våren har varit lite hektisk. Och jag lever fortfarande i tron att vi är nånstans i månadsskiftet april/maj. Så jag tyckte att det kunde vara lägligt att piffa till vårt uterum litegrann inför sommaren. Jag och vår äldsta dotter tog en sväng till stan, gick på ett par loppisar och avslutade med shopping på Plantagen. Å vad ljuvligt att få lite utlopp för all kreativitet! Rosa pelargoner, vita blommor snöblommor (så tacksamma!), tomatplantor på uppdrivning, väldoftande lavendel - vad mycket blomster gör för sommarstämningen! Detta tillsammans med några ljuslyktor, en samling pinaler, ett gammalt emaljfat och annat smått och gott som jag skrapat ihop och grupperat runtom i vårt sommarrum. Jag skulle kunna ha mycket mycket mer. Men det här blev en fin början! Glad sommar allesammans!

2 kommentarer:

  1. Så mysigt med planteringarna. Och med tanke på vädret så kan man tro vi är i månadsskiftet april/maj. Men sommaren borde väl snart hitta hit.
    Ha en skön Söndag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Vilka härliga planteringar, det ä en sån härlig tid vi har framför oss nu =)
    Kramar ifrån mej

    SvaraRadera