söndag 5 juni 2011

Äntligen lite ljus i köket!


Nu äntligen har har fått färdigt hyllan i köket! Och jag är jättenöjd! Hyllpanen har jag målat vita. Förvaringen har jag pysslat om från svart till vitt och ljust (det skrev jag ju om i ett annat inlägg). Jag har också bytt köksgardiner i en början till att göra om fönstret, här skymtar de fram - en ljuvlig spets!


På översta hyllan har jag arrangerat om litegrann. I bakgrunden står en ask som jag gjort decoupage på. Det mönstret kommer igen på locken längre ner i hyllan. Plättar på tråd i en vit kruka förstärker den luftiga och lantliga känslan. Och längst fram står ett par ljust rosa ljuslyktor som blev pricken över i!


Jag pysslade dem inatt när alla barn äntligen somnat! Tidigare var de vinröda med en lite trådig yta. Jag målade dem bara med hobbyfärg. Efter lite provande fram och tillbaka med olika band och dekorationer - fastnade jag till slut för det här halvtransparenta silverbandet och på det hakade jag en brad med en ljust blå sten.


Å vad kul det känns nu när hyllan är klar! Eller klar??? Jag funderar fortfarande på radion där på mitten. Ska jag göra om den med, och måla den vit eller kanske i någon ljus pastell? Eller kanske till och med göra decoupage på den... eller är den fin som den är? Vad tycker ni?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att du ska måla radion vit, det är bra att något bryter av det ljusa.
    Det blev superfint!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev! Vilken skillnad! Jag tycker verkligen du ska måla om radion i ljust blått eller pastelligt rosa, jag är väldigt svag för pastelliga saker.. det är vad jag tycker. kram Emelie fiffiga systrar

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken förvandling! Tänk vad lite färg och annat småfix kan göra. Det blev jättefint, tycker jag! Radion kan säkert bli fint i vitt eller varför inte samma färg som ljuslyktorna. Den är fin som den är, men vitt är aldrig fel :)
    /Paula

    SvaraRadera