onsdag 8 juni 2011

En plats för vila!


Idag tänkte jag visa upp vårt sovrum! Det är verkligen ett rum jag älskar. Det är ljust, ljuvt och personligt - här finns det ingen tv, här vilar vi!



Vår säng med vit panel tycker jag är en av våra finaste möbler! Den är köpt på Ikea - liksom merparten av de möbler vi har =). Här är den bäddad med underbara lakan med spets. Jag önskade mig dem i julklapp när jag helt oväntat sprungit på dem på Maxi (!). Mannen min är kanske inte lika förtjust i spetsen - tycker väl de är lite omanliga... De stora vita kuddarna är från Ikea, de röda och blå är från Systrarna Grene.


Favorit-tofflorna är lika fina som de är sköna - beställda från Samuelsgården. Och så några härliga tidningar att vila ögonen på utifall att man skulle orka.


En hylla fylld med saker som gör mig glad och lycklig - nyplockade blommor, ett av mina hjärtan, mina slitna sandaler från barndomen. Och inte minst 'Jag o magen' & 'Jag o minstingen'!

Ha en skön kväll kära läsare!

4 kommentarer:

  1. Hej Elin! Vilket mysigt sovrum du har... verkligen en plats för vila! Lakanen med spets var ju superfina! Jag älskar spets!!

    Och! Så superfina foton på dig och din minsting! Det ger ju också ro och vila!

    Mycket beröm till dig för allt fint du gör!

    Kramar från Elin och Emelie

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Det värmer!

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Vi igen! :-) "Systrarna grene"... Vilka är det? Superfina kuddar!! :-)

    Kram kram på dig denna fredag!
    /Elin och Emelie

    SvaraRadera
  4. Ja hej igen! Så roligt med fler kommentarer! Jo visst är de helt underbara, kuddarna! Jag köpte dem för några år sen, när jag inte alls hade någon given plats för dem här hemma - men jag bara älskade dem och var tvungen att ha dem. Och nu har de verkligen hittat sin plats - så glad att jag köpte dem =)!

    Systarna Grene, eller Grenes (lite olika) är ett danskt företag med butiker i hela norden. Tyvärr finns bara en kvar i Sverige - i Strömstad. Men de har en hemsida: http://www.grenes.dk

    Kram till er

    SvaraRadera