måndag 28 november 2011

Bästa tiden på året!

Å vad det är underbart att vi gått in i adventstiden nu. Jag älskar allt som hör julen till och kan inte få nog av mys och stämning så här års! Här hemma har vi adventspyntat, bakat, varit i kyrkan och umgåtts med våra nära och kära under de senaste dagarna och haft en riktigt härlig första advent.

Här kommer några godbitar från vår advent här hemma.


Ett vitt tråg fick rymma året julgrupp i köket. Jag ääälskar hyacinter, och plättar i luften visade sig bli riktigt fint ihop med den en vit hyacint!


Harmoni och julfrid hoppasjag på att få uppleva i år, trots allt julstök!


I väntan på den 24:e! Pepparkakor är en väsentlig del i vår julkalender i år. Hela julkakelndern tänkte jag visa upp om ett par dagar.


Godsaker hör julen till! Ett gäng polkagriskäppar i min fina glasskål från åhléns.


Enklaste julkransen fick jag genom att trä små röda äpplen på en böjlig blomsterpinne (typ sån som murgröna ibland viras kring). Mellan äpplena har jag blandat vit och grön mossa. Mysigt välkomnande!


Julmys i vitt och metall. En maffig plantering med vit julstjärna och murgröna i en stor zinkbalja. Bredvid min älskade julängel.


Mossbollar under kupan och en jättekotte från USA ger en diskret antydan om jul på finskåpet.

Ja det var lite från årets adventspynt hemma hos oss! Hur pyntar ni?

Ta hand om er kära läsare!
Kram Elin

3 kommentarer:

  1. Hej Elin!
    Vad fantastiskt mycket fint du gör och vilken härlig blogg du har! Jag läste ditt svar på frågorna om hur du hinner med allt detta pyssel och bloggande men jag är ändå förundrad och imponerad! Tack för att du gör världen lite vackrare bara genom att finnas och göra det du vill!

    Kramar från Jenny (med Debora och Noomi)

    SvaraRadera
  2. Hej! Glad att jag hittat till din härliga blogg! Så mycket fint du gör! Här fanns det massvis med inspiration! Återkommer gärna!

    SvaraRadera
  3. Men å vad jag blir glad av era gulliga kommentarer! Tack söta ni!

    SvaraRadera