söndag 20 november 2011

Härliga bråda tider!

Ojojoj, vad länge sen det var... Livet är hektiskt, fullproppat med härligheter, så bloggen blir lite bortprioriterad just nu. Fast egentligen har jag massor att visa. Jag håller nämligen på att pyssla för fullt. För på torsdag ska jag hålla i mitt första Home Party! Väldigt spännande! Så här hemma står mina alster på rad, i väntan på nästa lager färg och lack, i väntan på att sågas eller klistras klart. Lite syprojekt ska också hinnas med innan torsdag är planen. Får se om jag lyckas med det... =)


Och mitt i allt detta är ju advent i antågande. Ni som känner mig vet vilken galen julfantast jag är. Det ska frossas i stämning och godsaker och pynt och ljus och pyssel. Så mycket hemlagat och hemgjort som möjligt förstås! Vi har god lust att sätta upp stjärnor och stakar redan nu. Men håller väl ut iallafall ett par dagar till.


Idag har jag bakat pepparkakor här hemma. Bland annat ett gäng hjärtan som ska användas till årets adventskalender. Jag har tryckt hål i dem med tuschpennskorkar, så jag kan trä i band ignom dem och sedan sätta upp dem på väggen i köket. Återkommer med resultatet. Jag och barnen har också pysslat några bollar av vitmossa. Vi knögglade ihop en boll av aluminiumfolie att ha som stomme. I den fäste vi det band som bollen ska hänga i. Aluminiumbollen klädde vi sedan med tjocka lager vitmossa. Jag använde en krusig silvertråd för att surra fast mossan. Slutligen knöt jag fast en liten rosett av samma band som upphänget. Och Dadaaa! På några få minuter fick jag ett mysigt pynt som andas lantlig jul!

Ha det så gott kära läsare!
KRAM Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar