fredag 15 juli 2011

Blomster och loppisfynd


För några veckor sedan var jag på loppis och hittade då en jättefin tennskål på fot. Den är av stämplat svenskt tenn, och har en sån fin form. Jag tänkte egentligen hålla hårt i pengarna den dagen och ställde suktande tillbaka den på hyllan. Men när jag stod i kön, kände jag bara hur den ropade på mig... Jag var tvungen att köpa den ändå =).


Idag har jag gjort ett litet blomsterarrangemang i den. Jag har använt oasis i botten för att hålla blommorna på plats. I den har jag satt härliga trädgårdsrosor som vi planterade i våras. Och blåklint i blandade färger från vårt land. De var egentligen tänkta till min systers bröllops. Men juni var lite för kall och regning, så de hann aldrig blomma ut. Det var en chansning, som inte gick hem. Så nu får jag njuta av dem til mig själv istället! Jag har blandat ut med syrenblad och lavendelkvistar. Doftar underbart!


Och nu står min fina tennskål med blommor i på vardagsrumsbordet. Den passar jättebra till mina kron-ljusstakar. Love it!


Kul att få något kreativt gjort idag. Men jag vill mer! Jag är sååå sugen på att ta fram symaskinen och börja sy vimplar till köket. Men vi får se vad jag hinner idag...

2 kommentarer:

  1. Jättefint blomsterarrangemang Elin! Blir inspirerad, men ska nog gå ut och fortsätta måla huset istället.
    Kramar Sofia

    SvaraRadera
  2. Underbara sommarblomster i en fin skål. Bra fyndat! :)

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera