måndag 11 juli 2011

Mer bröllop!

Jag skulle vilja visa er några fler bilder från min systers bröllop. I det tidigare inlägget Systerbröllop!!!, visade jag bilder från festdekorationen som jag och min syster Anna var ansvariga för. Nu kommer lite från vigseldekorationerna och några ytterligare bilder från festen.


Min älskade syster, bruden här, är väldigt kreativ och det är tillsammans med henne som mycket av dekorationen funderats ut. Men en del saker gjorde hon helt utan vår inblandning, som de här underbara skyltarna. Dels här i bågen vid ingången till Ödekyrkan de gifte sig i, och dels här nedan på grinden som ledde från vägen in mot Ödekyrkan.


Plankorna har Malin varit och hämtat på en kretsloppsgård och sedan helt enkelt skrivit med vit allmogefärg och pensel.


Istället för buketter på altaret valde vi att binda en 2,5 meter lång blomsterkrans (fast som vi inte band ihop, utan som fick vara utsträckt). Basen var björk och vilda blommor. På mitten band jag dit några färgstarka snittblommor och trädgårdsblommor. Detta blomsterarrangemang la jag på altarets framkant. Det blev fint tycker jag, det passade bra till naturen och den vilda omgivningen.

Nu till bröllopsfesten!


Malin gjorde också fina skyltar till alla borden i festlokalen. Skyltarna är köpta på Indiska och på den har hon skrivit BORD 1, BORD 2 osv. Vi satte dessa skyltar längst ut på varje bord i en enkel vas med lite grönt och vitt i.




Det är väldigt svårt att ta bra bilder på dekorationen bland gäster och halvdruckna glas och sånt. Men man får iallafall en liten bild av hur det såg ut, med alla blommor, olika ljus och andra fina saker. I det tidigare inlägget om detta bröllop berättade jag mer om de olika sakerna, och hur vi gjort dem. Bland annat skrev jag om de fina skyltarna som min syster Anna skrivit. Vill ni veta mer om hur hon gjort dem, eller om ni vill se vem hon är så har hon ockå en blogg: http://www.tankarurlivet.wordpress.com


Här sitter jag och förbereder lite give-aways, celofanpåsar med polkagrisar i. Runt dessa fäste vi placeringskorten med lite natursnöre. Å vad roligt det har varit att planera och fixa och dona med detta bröllop. TÄNK att få jobba med sånt här "på riktigt". Det vore underbart!

Kram på er där ute

1 kommentar:

  1. Det ser helt strålande vackert ut alltihop!! Så roligt med bröllopsförberedelser... speciellt när det blir så fint! Bra jobbat!!

    Önska dem all lycka i livet!

    Hoppas du får en underbar dag!

    Kram Elin och Emelie

    SvaraRadera