onsdag 20 juli 2011

Vimpelspel i köksfönstret

Idag har jag äntligen fått färdigt vimpelspelen till mina köksfönster. Jag har hållit på i tre dagar, men haft så fullt upp med barn och hem, att jag bara hunnit litegrann i taget.


Våra köksfönster är väldigt stora och det är svårt att fylla dem. De är också låga - i perfelt höjd för små ett-åringar att riva ner eventuella dekorationer... Så man får bygga mer på höjden. Det var så tanken om vimpelspel kom till.


Jag har använt olika stuvbitar av tyg och gamla kläder för att få den här kombinationen. Olika nyanser av blått och rosa mor en vit bas känns somrigt och lättsamt tycker jag. Så det fick det bli! Om man trivs med vimplarna kan man ju byta nyanser efter årstid och humör. Varje vimpel har jag sytt dubbel så att de fina färgerna och mönstrena ska synas även utifrån. Jag har sedan sytt på alla vimplar på ett vitt band.


Men vad tycker ni? Vimpelspelen i sig tycker jag blev jättefina. Men jag känner mig lite ovan vid att ha dem uppsatta över hela fönsterrutor så här. Det blev nog inte riktigt som jag föreställt mig. Jag vill ju att det ska kännas mysigt och härligt. Inte konstigt och inte som att det är barnkalas på gång.


Vill gärna ha era åsikter så jag kan tänka klarare.

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Jag tycker de är fina och tänker inte på barnkalas när jag ser dem. Färgerna är för vuxna för det. Däremot är det lite ovant att se sådant i fönster.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det blev en härlig detalj. Känns inte alls barnsligt.
    Jättesomrigt och fint!
    //Johanna

    SvaraRadera