fredag 22 juli 2011

Rofyllt


Nu under sommaren har jag ofta haft små buketter av vilda blommor eller trädgårdsblommor inne som förgyllt vårt hem. Tyvärr så står de sig inte särskilt länge. Så man får verkligen njuta så länge de varar. Men vissa blommor är ju vackra och behagliga att se på även när de vissnat. Som här - jag räddade några pioner och lite andra blommor från en större bukett. Dessa hade ändå vissnat fint! De får nu stå i mitt hemmagjorda våningsfat och pryda vårt vardagsrum.


Porslinet fyndade jag för nästan ingenting på en loppis i Falun i vintras. Önskar jag köpt mer bara. Det verkligen otroligt vackert! Mellan Assisetten och kaffefatet har jag satt en äggkopp i samma stil.


Idag har jag det så underbart och rofyllt här hemma. Min kära svärmor tog med sig de stora barnen för en mysdag på stan, och minstingen sover gott i vagnen. Och här sitter jag och har egentid. Att få njuta av en kopp te, choklad och en ljuvlig inredningstidning i lugn och ro - det är LYX!

Önskar er en riktigt skön helg! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar