tisdag 17 januari 2012

Änglapyssel


Igår pysslade jag änglavingar inspirerad av Anna Örnbergs bok Inred lantligt på ditt egen sätt. Jag skulle egentligen bara göra en snabb prototyp för att se hur det skulle kunna bli. Men jag blev så nöjd - att änglavingarna fick en hedervärd plats direkt! Och det var inte alls något komplicerat pyssel, så för er som vill testa kommer här en beskrivning:


Använd kartong eller grövre papper som bas. Rita ut storlek och form på vingarna. En höger-vinge och en vänster-vinge.


Eftersom min bas var ganska grov, knölig och grådaskig ville jag klä den med ett finare papper. I brist på stora scrap-ark använde vanligt presentpapper på rulle. Just denna är från Ikeas julkollektion 2011. Limma dekorationspappret på kartongen.


Stansa ut ett hål på varje vinge i jämn höjd. På baksidan av vingarna satte jag sedan dit en liten bit kartong med ett starkare lim, typ Karlssons klister. Denna fick vingarna stabila.


Slutligen trädde jag ett spetsband genom hålen och knöt en rosett. Jag valde att hålla ändarna ganska långa. Och så fäste jag ett matchande band i rosetten för upphängning.


Dadaaa!

Hoppas jag kunnat inspirera er till lite kreativitet denna tisdagskväll!
KRAM Elin

2 kommentarer:

  1. Vilka fina Änglavingar! Ska försöka mig på att göra en variant av dina. Jag ska nog använda min trotjänare symaskinen....Tack för inspiration!
    Pia

    www.fundesign.se

    SvaraRadera