torsdag 12 januari 2012

En liten pigtittare

I julas bestämde vi i min familj att vi skulle byta hemgjorda julklappar. En väldigt rolig idé som varmt rekommenderas. Vi är fem syskon med respektive, så det blev en väldig massa julklappar som skulle produceras. I min familj är alla syskon kreativa. Jag pysslar och inreder, mina syskon tillverkar smycken, pysslar, fotar, dansar, sjunger och spelar teater. Väldigt roligt, och jag är så stolt över mina fina syskon! Så julafton bjöd på många skratt och roliga påhitt!


Jag tänkte visa er några smakprov av det som jag valde att göra i julklapp. Idag visar jag en liten pigtittare utan låda. Jag såg den på en loppis i höstas och tänkte genast på min syster Anna. Den var vit, men gulnad och fagnad i färgen, glaset var slitet och behövde bytas. Ett perfekt pysselprojekt helt enkelt!


Jag slipade och målade om den, och bytte glaset. Här gjorde min kära man en stor insats. Den är inte enkelt att skära glas... Slutligen dekorerade jag ramen med små pärlor. Dem gör jag med en pärlpenna (finns att köpa på Slöjddetaljer). Och slutligen band jag en rosett av sidenband.


När jag fotade la jag fram lite smycken, de som ligger på foten har faktiskt Anna designat och tillverkat. Hon driver bloggen Sira Smycken och är superduktig. Kika gärna in här!

Resten av klapparna kommer så småningom. Man vill ju spara lite på det roliga =).

KRAM Elin

1 kommentar:

  1. Hej!! Tusen tack för titten hos mig :)
    Härligt att hitta in till din fina blogg!
    Handgjorda julklappar låter som en superide'.
    Din tallrikshylla är såå fin!
    Ha ett riktigt skönt veckoslut!
    Kramar, Jessica

    SvaraRadera