onsdag 11 januari 2012

Kreativ planering


Ikväll ägnar jag mig litegrann åt kreativ planering, eller kanske snarare kreativ förvirring. Jag har nämligen ingen klar tanke om vilka vägar jag ska välja för att förverkliga mina kreativa drömmar. Sen gäller det ju att inte bara kasta sig huvudlöst ut för att fånga sina drömmar, utan att vara lite realist också. Fast inte för mycket realist, för vågar man inte så vinner man inte. Hm... Ja det är svårt det här...


Vad ska jag stryka och vad ska jag lägga till i mitt Home by Elin-sortiment? Ska jag nischa mig mot något?? Hur mycket vill jag satsa och i vilka sammanhang vill jag visa upp mig? Vågar jag satsa eller är det kanske bra som det är just nu...


Vad säger ni läsare, vad skulle ni vilja se mer av på bloggen? Finns det något som sticker ut bland det jag skapar, eller har ni andra kreativa förslag åt mig? Lämna gärna en liten kommentar, så kanske jag kan tänka klarare =).

Tack för att ni finns! Ni förgyller min tillvaro!
KRAM Elin

3 kommentarer:

  1. Vad spännande! Jag vet hur den där fasen känns. Så mycket tankar och funderingar över vad som är rätt. Rädsla för att välja fel. Balansen mellan realist och drömmare är viktig, precis som du skriver. Viktigt är i alla fall att följa sin magkänsla och om den säger att det är rätt så gäller det att satsa :)

    Kram och lyckönskningar!

    SvaraRadera
  2. Uh vi går igenom samma situatuin just nu.. Den är vansinnigt spännande, galet förvirrande och känslorna åker bergochdalbana.. ena dagen är det solklart och andra dagen tar fegisen över igen... Vi önskar lycka till med dina projekt och precis som Sofia säger.. Följ hjärtat så ska du se att du hamnar rätt! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  3. Jag vågade satsa på den dröm jag hade om att starta egen firma. Jag är så glad att jag verkligen gjorde det. Har massor med funderingar, drömmar och planer hur firman kan utvecklas och vilka vägar jag skulle kunna gå. Allt är inte glasklart, men så länge jag mår bra av det jag gör och har tiden till det, en familj som står bakom mig och kunder som gillar det jag gör så tänker jag fortsätta. Du är så duktig på det du gör, klart att du ska satsa. Börja i liten skala. Gör inte allt på samma gång. Se vart vägarna bär, vilka dörrar som öppnas och följ med så länge vingarna bär. Jag tror på dej! Ett annat tips är att nicha sig lite så att kunderna vet vad dom kan hitta hos just dig, just i den frågan står jag och funderar mest just nu. Kram!

    SvaraRadera