tisdag 31 januari 2012

Supergott knäckbröd

På fredag ska jag ha fredagsfikat på jobbet, och självklart bjuder jag på hembakat! Bland annat så har jag bakat detta alldeles fantastiskt goda knäckebröd. Och det är inte bara gott, det är väldigt lätt att göra också! Så här kommer receptet för er som blir sugna!


2 dl maizena
1 dl solrosfrön
0,5 dl linfrön
0,5 dl sesamfrön
0,5 dl olja, gärna olivolja
2 dl kokande vatten
En näve flingsalt

Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke och häll sedan i oljan. Blanda till en smulig deg. Häll på det kokande vattnet och rör ut snabbt. Platta ut degen på en plåt med bakplåtspapper. Strö över en näve (!) flingsalt och skär sedan skäror i önskad storlek. Grädda på 150 graders värme i ca 1 timme. Klart och färdigt att avnjutas!

Lycka till!

KRAM Elin

3 kommentarer:

  1. mmmmm tusen tack för receptet! Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Mmm visst e det gott det knäcket.. En utav mina favoriter här hemma :) Kram Tilda

    SvaraRadera
  3. Tack, låter så gott att jag måste prova snart!

    Kramar

    SvaraRadera