torsdag 19 januari 2012

Vintermys

Idag några rader om årstider. Vart jag än vänder just nu tycker jag att man pratar om vår, vårkänslor och längtan efter värmen. Ja - våren är alldeles underbar, men vi är trots allt MITT I VINTERN. Här i Småland är det ovanligt att våren kommer före april... Så jag ser inget annat än att spara på vårkänslorna ett tag till och istället njuta av vintern.

Och är man som mig - ingen riktig utemänniska, får man frossa i vintermys inomhus. Och det blir det gott om här hemma =).



Härliga filtar. Ett måste kyliga vinterdagar!



Mycket te, i stora koppar.



Är man varm om fötterna blir humöret alltid bättre! O så är det hög mysfaktor på sockor!



Massor av ljus i vackra stakar och lyktor.



Kakor. Mysigt att baka, och gott att äta!


Ja, det här är mina sätt att överleva och faktiskt njuta av vintern, kylan och mörkret. Det här piffar upp vilken kall och grådaskig vardag som helst. Jag lovar!

KRAM Elin

2 kommentarer:

  1. Ser jätte mysigt ut!! I sälen har vi väldigt mycket vinter!! Massor snö, mycket pulka o skidåkning!! Men vi gillar det och sen är det extra härligt när snön smälter och våren är här! Kram!!

    SvaraRadera
  2. vilka fina bilder du fått til i dag! riktigt vinterfint! kram från oss!

    SvaraRadera