torsdag 26 januari 2012

Drömmar...

Just nu går tankarna runt runt i huvudet. Det handlar om jobb och framtid. Nu är jag ju socionom, så framtiden ska väl innehålla ett jobb åt det hållet. Men... Om jag fick drömma, och det får jag ju =). Så drömmer jag om andra saker - kreativa saker, där man är omgiven av skönhet och uppfylld av inspiration och lust! Idag drömmer jag om en egen liten butik!

Om jag hade en butik så skulle det finnas lite av varje som gör att ögat får njuta! O kanske te! O choklad!

Här kommer några ljuvliga varumärken som gärna skulle få komma in i min lilla mysbutik!


PIP design. Lever verkligen upp till sin slogan Happy products for Happy people. Själen hoppar ett litet skutt av dessa underbara produkter!


Lisbeth Dahl. Detta måste man älska om man tycker om att frossa i kvinnlighet och flärd!


Sia har ju mycket olika slags produkter. I min lilla butik skulle de som går i den här stilen och i den härliga pastelliga stilen få komma in!


Sira smycken. Vackra smycken är lyxigt och Sira smyckens kollektion Ljuva ting skulle passa perfekt hos mig!


FAB Keramik. Keramik som känns modern, men samtidigt klassisk och flärdfull. Går inte att motstå!


Miljögården. En favorit med en massa underbara saker att förgylla hemmet med!


by Elin Home Design! Ja förstås skulle mina tårtfat och andra grejer också plats in min lilla butik =).

Ja... jag fortsätter väl att sucka längtansfullt och drömma ljuva drömmar. Kanske en dag....!

Ha det gott därute kära läsare!
KRAM Elin

4 kommentarer:

  1. Att drömma är bra, drömmar måste man ha. Något att önska och hoppas på en dag.
    Så låt du tankarna fara iväg, för vem vet. En dag kanske drömmen går i uppfyllelse.
    Trevlig helg,
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Det är bra att drömma! Man kan börja i liten skala och så småningom växa! Man vet aldrig vad framtiden ger...

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som att din butik skulle bli riktigt mysig! Lycka till och dröm på! Kram från oss!

    SvaraRadera
  4. Om man säljer varor eller produkter så får man gå med upp till 10 000:- i vinst per år utan att behöva redovisa eller skatta.

    Mitt tips är att starta en webshop och börja smått med ett fast sortiment. Börja med sådant som du har stor efterfrågan på, till exempel dina ljuslyktor.

    Små, billiga produkter (kanske dina tändsticksaskar?) är lätta att sälja och tar dessutom inte stor plats i lager.

    Gör en marknadsundersökning för att se vad folk vill ha. Till exempel här på bloggen, på facebook eller kanske utanför kassorna på ICA Maxi en torsdagseftermiddag?
    3-4 korta frågor och vad folk tycker om för inredningsstil, vad folk kan tänka sig att betala för dina saker och så vidare. Det ska gå snabbt och vara smidigt.
    Ingen orkar hålla på att besvara frågor i 10 minuter.

    När du har fått affärerena på rull är det enklaste att starta en Enskild Firma.

    Det finns små billiga lokaler runt om i Jönköping. Min svåger hyr till exempel en lokal till sitt företag för 800:-/månad.
    Räkna noga på hur mycket du behöver sälja för varje månad för att inte gå back.

    Du har ju haft homeparty. Kanske kan det vara något att fundera på?
    Kanske finns det andra tjejer som vill sälja dina produkter, mot några % utav vad de säljer för? Eller kanske kan de få en liten present?

    Beställ visitkort (det kanske du redan har?), skriv ut en enkel liten folder ifrån word, där du berättar om dig själv och dina produkter, inkludera bilder och kanske en prislista. Efter en timme i bilen har du fått ut dessa till ganska många 100 brevlådor.

    Du har ju Nässjö, Eksjö och Tranås inte allt för långt bort. Vet de som bor där om att du finns?

    Jag startade ett företag en gång, men drev det aldrig vidare. Det kan jag ångra lite idag.
    Det här är mina tips. Mycket vet du säkert redan och mycket har du säkert redan gjort, men kanske kan det vara en liten knuff?
    Våga! Drömmen kan bli sann, men man måste skynda långsamt och inte ta sig vatten över huvudet.

    Lycka Till!

    SvaraRadera